dinsdag 12 juli 2011

Het is paars en het is een .....

tomaat.

Deze tomaten komen uit het kasje in mijn tuin. Het ras is Purple Russian, en de zaden kan je hier bestellen.
De tomaten doen het goed dit jaar. Blijkbaar hebben ze een groeispurt gehad met het droge en warme weer van eind april/begin mei. Ik had eerst niet door dat ze al rijp waren. Aan de plant leken ze nog heel groenig, het paars schemerde er een beetje door. Maar toen ik ze voelde, waren ze al wel zacht genoeg. En op de fruitschaal kleurden ze nog iets door.
Ik heb er nog niet iets heel speciaals mee gemaakt. De meeste zijn op brood beland. Ze smaken wat kruidiger, zoeter, warmer dan ik gewend ben.

Ter vergelijking nog een foto van een purple russian naast een "gewone" rode trostomaat uit de winkel.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten