maandag 17 januari 2011

Koken met kinderen 1

Afgelopen vrijdag voor de eerste keer, en nog 4 vrijdagen te gaan. Koken met een deel van de kinderen uit de groepen 5 tot en met 8 op de school van mannetje Q tijdens de crea. Dat betekent: de lerarenkamer ombouwen, elektrische kookplaatjes, hopen dat de stoppen niet doorslaan, afwassen zonder afwasmiddel (want er is toch een afwasmachine?), maar ook: "Juf, mag ik nu staafmixeren?" en een groepje zonder olijven omdat 1 leerling die zo lekker vond dat ie ze maar vast had opgegeten.

Het plan is om in vier vrijdagen een Italiaans getint 4-gangendiner bij elkaar te koken. En de laatste vrijdag is waarschijnlijk gereserveerd voor "het snoephuisje". Dat schijnt de grote hit te zijn van de kookcrea. Niet echt mijn ding. Maar aan de andere kant: als ik uit eten ga, vind ik de frietjes met mayo erbij toch ook vaak nog erg lekker.

Afgelopen vrijdag waren de antipasti aan de beurt:
Bij de uitleg waren de reacties niet al te positief: Aubergine? Bleh... Bleekselderij? Bleh.... Tuinbonen? Bleh... Maar uiteindelijk hebben ze het allemaal geproefd, en de meesten vonden het toch wel lekker. Jammergenoeg was ik mijn fototoestel vergeten om de creaties vast te kunnen leggen. 

De gebruikte recepten krijg je als op de naam van het recept klikt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten