woensdag 20 oktober 2010

Zoetzure pompoen en wortel met geitenkaas

Deze keer wordt het geen recept, maar alleen de foto. Want het zag er erg mooi uit, maar de smaak was niet wat ik in mijn hoofd had, en niet echt heel bijzonder. Het was eetbaar, maar vooral in combinatie met de geitenkaas. Ik had kleine wortel- en pompoenblokjes een paar minuten gekookt, en daarna in een zoetzure dressing met onder andere honing en balsamicoazijn laten marineren. Vlak voor het serveren had ik dat nog even opgewarmd. Daarnaast lagen kleine balletjes geitenkaas die in wat fijngehakte amandelen waren gerold. De balletjes maak je door kleine stukjes zachte geitenkaas, bijvoorbeeld bettine blanc, met je handen tot balletjes te rollen en daarna weer in de koelkast op te laten stijven. En een paar mooie oranje bloemen van de oost-indische kers. Die is nu vol met bloemen. Ik had voorzichtig de meeldraden eruit geknipt, want die zijn niet echt lekker om te eten.

En mannetje Q  had ook een mooi bordje waarvan ook een foto gemaakt moest worden: een gekookte biet in blokjes gesneden en daar omheen een krans van halve plakjes leverworst. Op het moment van het nemen van de foto was een groot deel van de bietjes al op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten