vrijdag 24 september 2010

Anijssiroop

Dit is een foto van de venkel uit mijn tuin. Zoals je kunt zien, zit er veel loof aan. Dat ruikt echt naar anijs. Omdat ik het jammer vind om weg te gooien heb ik er het volgende mee verzonnen: anijssiroop. Het is de bedoeling dat je het aanmaakt met gewoon kraanwater of bubbeltjeswater. Het ruikt erg lekker. Ik ben benieuwd of het lekker is. Maar de echte criticus, manlief, moet zijn oordeel nog geven.
aanvulling: die vindt het erg lekker, en is verbaasd over hoe ik op het idee kom.

Anijssiroop

  • 750 ml water
  • 750 gram suiker
  • sap en rasp halve citroen
  • flink veel vers venkelloof, fijngehakt
Breng het water met de suiker en het citroensap en -rasp al roerend aan de kook en laat de suiker oplossen. Voeg dan het gehakte venkelloof toe en zet het vuur uit. Laat afkoelen.
Zeef de venkel uit de siroop. Breng nogmaals aan de kook en giet dan in gesteriliseerde flessen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten